7e septmeber 2011

Ny dag nya möjligheter.. Borde sova men har så svårt att somna nu för tiden. Riktigt värdelöst.
Imorgon ska jag köpa löparskor. Undra om dom kommer till användning? Kan ju hoppas..
Jo här sitter jag med sömn problem och funderar på det mesta med livet.

Skulle vilja dela med mig en en grej till er, men tror inte det är så bra att ta upp det här på bloggen ändå. Så kanske ska vara tyst om det.

Hur vet man vad som är rätt?

När jag är i en nere period så vänder jag och vrider på allt i mitt liv, jag blir också ganska impulsiv. Typ jag är sugen på att köpa en katt, så har redan kollat ut en jag vill ha. Men det kommer ju inte hända, jag måste ju stoppa mig själv, kan ju inte bara skaffa en katt sådär.. Inte när ens pojkvän är allegisk heller. Sen jobbar man 15 timmars pass så äre ingen vidare idé heller.

Funderar på jobb, på pengar på allt verkligen.

På vänner, vilka vänner man har egentligen. Jag har inte så många nära vänner. Helt ärligt. Men dom som står mig nära är riktigt äkta vänner. Så trött på allt ytligt och skitsnack.

Grubblar en del på mitt förflutna, som ni kanske vet är det en hel del att grubbla på. Jag drömmer om mitt gamla liv, allt från gamla pojkvänner till mitt liv med häst. Fast allt är traumatisk då. Inget gulligull eller härliga stunder i stallet. Allt är hemskt.

Hur ska man veta när man är redo? Redo att ta en kliv? Hur vet man när man ska våga chansa och när man inte ska? Hur vet man vad som är rätt?

Jag vet inte.

Träffa en gammal go vän på torp idag, den sötnosen alltså! Hon och jag har vart med om så jäkla mycket tsm, allt från spanien till fjällen, men framför allt vi hade våra första tonårs år tillsammans. Och många år innan de med. Hon var också med när det hända massa hemskt i mitt liv. Hon fanns där.
Hur kan man glida ifrån någon som stått en så jäkla nära?

När får man lägga skuld på sig själv och när får man inte?
Om man kände en person, väldigt bra. Mycket. Närmast. Så väljer man att lämna den personen.
Är det ens fel att det går mindre bra för den personen då?
Disskutera det med en vän nyss och det är väl det till en början, men sen är det faktiskt inte det. Man förstör inte någons hela liv för att man väljer att kliva åt sidan.
Försöker intala mig det iafl.

Flummig text, ville bara skriva av mig.
Ska se om jag kan somna nu.

Godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0