Din rättighet, men ack så fegt!

Jag tycker det är pinsamt fegt att kommentra anonymt?
Egentligen borde jag inte bry mig, men blir nyfiken. Var är tyckandet?


Så typiskt svenskt det här, det blir ju pinsamt... Min undran är, varför är det så jäkla tabu att prata om vikt? Media gör det dagligen? Visst, har man en blogg ska man välja vad man kläcker ur sig, of course. Det köper jag, till fullo. Men fortfarande är det mitt ställe att spy ut mig vad som snurrar i skallen varje dag, oftast äre vad jag gör, om jag mår dåligt eller bra. Oj, sidospår, det jag ville få fram var (Efter en disskusion på fb med en före detta klasskamrat) att det är inte hälsosamt att vräka i sig mat med massa fett och socker. Det är ren fakta. Samtidigt, detta valde jag inte att ta med imorse eftersom jag hade ca 5 min att blogga, som att det inte är okej att svälta sig och se ut som ett benrangel heller? Det är inte hälsosamt. Och det är inte mitt tyckande, det är ren fakta.

Allt handlar ju om att man ska må bra. Och jag tror ärligt talat inte att en människa med en jävla massa bilringar hängades mår särskilt bra? Inte heller dom som inget fett på kroppen har. Min irritation är att folk som klagar över sin vikt och kropp ofta är dom som har extra kilon, och det kan vara allt från 10-15 kg, whatever. Att  dom inte gör ngt, utan dom fortsätter att möla i sig äckel mat, till dom sa jag ryck upp er, med andra ord ni är värda bättre, och man kommer må så mycket bättre.
Sen att det är ohälsosamt att svälta sig det vet vi alla, jag har själv aldrig vart i den sistsen, därför är det svårt för mig att relatera till en sån kropp. Lättare att fundera och tänka på övervikt, då jag känner att min egen kropp har några kilon extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0