Here we go

Ja, jag jobbar mycket.
Jag  jobbar jämt? Nästan
Men just nu, är jag i en period i livet då jag vill fylla min vardag med jobb.
Jag känner, att när man är ledig kan man lika gärna jobba.
Om man är ledig hela tiden, då har man inga pengar. Så vad ska man göra på sin ledighet då?
Visst, jobbar man hela tiden hinner man inte göra något. Men det betyder ju att man inte har tid att göra
av med pengarna, så dom läggs på hög.
Nu är jag bra på att spendera pengar, och har alltid varit. Och det är inte första gången jag har fasta utgifter. 
Som ni  kanske minns har jag haft en häst, och hon har jag betalat själv för. Allt från försäkring till foder. Jag jobbade för att ha råd med det.
Nu har jag ingen häst längre, men jag bor själv. Vilket ger mycket utgifter. Jag vet att jag inte behöver jobba direkt såå här mycket för att ha råd med allt här hemma. Men det underlättar ju, att inte behöva vända på alla ören man har. Jag åker och handlar mat när jag behöver mat, jag kan äta ute. Igår klicka jag hem nya t-shirts och köpte nya brillor.. Dan innan det var det nya jeans och ett linné och skor.
Men jag har råd.. Jag sliter för att kunna leva som jag gör. Och det är lyx för mig.
Jag har kommit dit jag vill idag, genom att kämpa hårt.
Jag har jobb alla dagar i veckan om jag vill och det är precis det som passar mig. Just nu iafl.
Hur många går inte där hemma och inte har ett jobb? Inte har en plan för framtiden.
Jag vet att jag har jobb fram till december iafl. Och det är inte så långt dit. Så varför inte jobba på nu när jag har jobb då? Samtidigt som jag ska börja söka nytt kanske?
Sen är det många som pratar om att jag kommer gå in i väggen.
Det som hände för en vecka sen. Jag vet inte vad det var.
Jag tappa kontrollen. Och ja det var skit jobbigt. Och om de var den omtalade väggen, så nej då vill jag inte dit.
Men samtidigt var jag mycket sjuk då, men valde att jobba ändå. Jag menar man ställer upp.
Man sviker inte sina kollegor. Och den dan borde jag åkt hem, men trodde inte jag var så sjuk och sen blev det faktiskt värre under tiden jag jobbade.. Och som sagt så var jag sjukanmäld dagen efter.
Hade jag vart hemma några dagar hade jag kanske varit frisk nu. Men nu var jag inte det. Det finns inte tid och inte personal till att vara det.
Augusti och September bjuder på många jobb timmar, och en del dubbelpass.
Men om man delar alla timmar i fyra, så blir det ungefär 42 timmar i veckan i augusti och 46 timmar i veckan i september. Det är inte så farligt. Faktiskt.
Men ska ta det lite lugnare i oktober.. Och planerar om jag får ledigt att resa iväg tre veckor i vinter.
Då är det värt det. Förstår ni?
Jag jobbar en del och det är jobbigt ibland och man tappar lusten. Men samtidigt så har jag valt detta själv. Och jag väljer att vara stolt i stället. Stolt över att jag har massa jobb att gräva ner mig i. Jag kan fylla alla dagar med jobb, kan du?
Vet att jobba inte är allt, men just nu är det de för mig.

Puss
Moa Nanny Karlsson

Kommentarer
Postat av: Tess

Skepp o'hoy!

Nu är en Ny tävling ute! Tävla om DagensBlogg och ta chansen att vinna en länkning på denna blogg:

http://tessolsson.webblogg.se/

GAaRrrh!

2011-08-11 @ 08:51:51
URL: http://tessolsson.webblogg.se/
Postat av: Beth

Du är bäst glöm aldrig det <3

2011-08-12 @ 09:34:05
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0