5 augusti - ni skulle bara veta

Gårdagen var något av det värsta jag vart med om.
Det var jobb jobb jobb och till slut orka inte kroppen mer (eftersom jag är sjuk) Så jag bara grät.. På jobbet? Hm, pinsamt.. Nä men kunderna var snälla och omtänksamma, ingen som dirket skratta åt mig.
Men kroppen gav upp, fick svårt att andas och mådde jätte illa.. Fick gå en timme tidigare från jobbet och sen hem, och mådde fortfarande jätte dåligt. Så mamma kom och hämtade mig, för det var riktigt otrevligt att hjärtat bara slog och slog och illamåendet som bara kom över mig.
Så väl hemma hos päronen spydde jag, och fick i mig lite mat och lite treo m.m. och sen kunde jag sova.. Sov inte mer än vanligt, vakna och var raslös.. Men hade iafl sjukanmält mig idag. Så att jag kunde vila upp mig.
Legat hemma hos mamma och pappa mesadels men för nån timme sen körde pappa hem mig.
Marcus var här en sväng och pussa lite på mig. Men nu är jag ensam igen, och ska placera mig i soffan, för att sen ligga där resten av kvällen. Har mina vindruvor, för mat orkar jag då inte laga ikväll..
Laddar om för jobb imrn, men bara ett pass som tur är. Kanske bäst att börja lyssna på kroppen min.
Får se om jag orkar sätta mig framför datorn igen.
På återseende.

Kommentarer
Postat av: Steffie

Kära Moa! Jobbet är inte allt, du är ung och måste leva. Tänk om du sitter där på ålderns höst och tänker tillbaka på ditt liv och du inser att du bara jobbat. Lyssna på din kropp...



Må bättre!

Kram

2011-08-05 @ 18:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0