garmbola!

Älskar http://baveamin.blogg.se/ helt undebara värderingar ;) Ett av hans inlägg,
''Hur värderar/behandlar man en tjej''.

Hur ska man värdera/behandla en tjej? Först och främst, man ska inte hoppa in i ett förhållande om man är medveten om att man hellre skulle vilja flörta omkring. Vill du flörta omkring så gör det, inget fel med det, men gör inte det i ett förhållande. Nästa grej när det kommer till att värdera är att visauppskattning till tjejen. Verkligen visa att hon är den man vill ha, om man tycker något hon gör är gulligt säg det till henne utan att skämmas. Så som jag har fattat det så gillar tjejer när man delar med sig utav sina tankar, många killar gör inte det. När jag menar tankar då syftar jag på lite djupare tankar. Så dela med er utav era tankar oftare, jag vet att det kanske inte har med värdera att göra men det är ett litet tips på hur man är mot tjejen.

En annan sak när det gäller att behandla tjejer är att alltid lyssna noga på vad de säger. Lyssna, fråga, låt henne få tala till punkt och ha ögonkontakt med henne när hon pratar. Behandla inte tjejen som luft, otroligt viktigt, häng med i konversationen även om du inte gillar att prata om t.ex. stjärnor. Men bara för att man inte behandlar henne som luft var inte för på henne heller, låt henne få ha sitt space då och då.

Vad finns det mer som är viktigt? Jo, när det gäller värdering. Värdera inte henne precis som du värderar alla andra tjejer. Du måste få henne att känna sig speciell, om du kallar henne baby så ska man inte kalla åtta andra tjejer samma sak även om man inte menar det. Jag har haft tjejer som kallat alla andra killar de ord hon har kallat mig och det är verkligen jobbigt. Jag brukar kalla det för ''min tjej är allas tjej''. De små orden som gör erat förhållande speciellt ska vara speciellt mellan er och ingen annan.

Summering - Behandla tjejen med respekt. Lyssna på vad hon säger. Värdera henne inte precis som alla andra. Få henne att känna sig speciell. Visa uppskattning.




Grym är han!

Nyss hem kommen från ca fyra timmar i stallet, underbart! Riktigt mysig ridtur hade vi med Sandra och Eya! Gött att komma upp på häst ryggen igen, vi red en väldig lång runda, aldrig ridit där förr. Men imrn efter jobbet blire paddocken. Ska öva på lite små tricks tänkte jag ;)
Älskar trots allt min söta totto!
ciao

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej Gumman :)

Kul att höra från dig, är allt här inne och kikar hur du har det. Resan lät jätte kul skönt med studenten nu. Du får ta och komma och hälsa på när du inte har så mycket runt dig så vi får tjattra lite. Va rädd om dig så hörs vi.

Kram från hela gänget på Slaghall

2010-05-10 @ 22:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0