lever

Kom nyss hem efter ca tre timmar i stallet, var ju lika skoj som vanligt :)
Det är som Jessica och Sandra sa, att efter man varit i stallet är man på mycket bättre humör, och det stämmer verkligen, visst att jag är trött på allt som har med stall att göra, men idag måste jag erkänna att det var grymt kul. Även fast Sandra försökte ha ihjäl mig och Garbo...

Vi var ute och red, först red vi den vanliga turen, men sen skulle vi in i skogen, Sandra envisades med att det var en bra idé.. Tyckte kanske inte jag, stackars Garbo med sin tjocka päls och dåliga kondition tyckte kanske inte heller de var de bästa idén.. Är ju inte lätt att ta sig fram i all snö direkt.. Men till saken, vi kom i alla fall efter mycket om och men fram till en äng, och från att ta oss från stigen till ängen krävdes de ett gigantiskt hopp och massa krångel... Sluta iafl med att vi höll på att drunkna i all snö! De gick ju såklart bra, men höll på att ramla av ett ex antal ggr, på tillbaka vägen var det samma visa.. När vi red förbi "stupet" skulle Garbo självklart göra ett "ryck" inte fullt så spännande att hänga på sidan (mot stupet).. Tur att min polle har lång man :)

Efter vi ridit hade Jessica kommit till stallet, och ah.. Vi flumma sönder. Ovanligt? - nej!
Det börja med att vi skulle ta kort på min sadel (som är till salu). Det sluta så här

Detta är bara en liten liten del av alla kort som togs, men tror Sandra stryper mig om jag lägger upp fler (a)
Förresten när jag ändå pratar om Sandra, så kan jag ju bara berätta för er att hon är toppen! Hade mockat åt mig när jag kom till stallet, gulligt va? :) Sen är hon världens bästa Sandra annars också, lite som en stora syster jag aldrig fick :)

Var på torp med Kajsa innan stallet också, det var mys :) Köpte en kofta och armband, älskar't!

Skriver kanske mer sen,
ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0