Stadsbruttan vs Landet

Vilken dag jag har haft! Helt underbar!
Jag är helt slut! Kanske beror på all den friska luft som det är här ute!

Känns riktigt skönt att vara tillbaka här igen :) På Stommen, där min släkt spenderat så mycket tid. Ävenjag en del när jag var mindre. Så mycket fint här, ett riktigt paradis.


Det är sidor i mig, en som avgudar det här livet. På landet, bushen verkligen. Där vackra sol nedgångar blir en del av vardagen. Där också mitt hästintresse får plats.
Sen är de den där andra sidan, stadsbruttan, shopping galna, tjejen som älskar när det är tempo och som trivs bäst med några procent stress i sig. Så vad vinner egentligen?
Staden eller landet?

Puh, det är svårt. Antagligen så vinner staden. Just nu iafl.
Kan tänka mig att bo så här när jag blir lite äldre, när jag själv får barn.
Är ju verkligen så glad att jag själv fick växa upp på landet. Där barfota var något man var minst två månader varje år. Där gräs/sand/jord var något man kände under fötterna varenda dag.
Men nu passar jag på och njuter & imorgon beger jag mig hem till mitt liv igen. Till civilisationen.


Idag har jag passat på att gå barfota hela dagen, strosat runt som en annan fomme och bara njutit av utsikten och vädret. Ätit god mat, druckit cider och ett glas vin eller två. Njutit av livet med andra ord. Hälsat och umgåtts med mina två sysslingar, små bebisar är dom, & jag älskar ju bebisar :D
Men ett stort men, är att njuta till fullo kan jag inte. Jag saknar min pojkvän så himla mycket. Sjukt. Gör riktigt ont. Men jag får tänka på turerna vi kommer ha ihop i denna husbilen i sommar istället. Ska bli så kul att åka iväg, jag, mammi, pappi och min marcus!

Nej nu ska jag ladda inför morgondagen, bröllopet börjar klockan elva :)
Natt!



Kommentarer
Postat av: Beth

Min underbara Moa tack för gratulationerna nästa gång är den 31/7 en lördag då sticker vi till Ransäter hoppas du är ledig då. Låter underbart med husbil och eran är ju verkligen som ett rullande hus helt otroligt fin. Ringer dig i veckan så vi får tjöta saknar dig bästaste Moa.

Kram från din Beth

2010-07-11 @ 05:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0