SLIPSLANDET!

Da kommer en liten upptadering ifran Thailand

Hoppas ni forstar vad jag skriver, tagentborden ser ju inte likadana ut har.

25- Borjade varan resa till Thailand, vad grymt mkt sno, och det tog extra lang tid att ta sig till Landvetter, men resan annars gick bra, Familjen vi aker med hade lite strul med incheckningen men det loste sig bra anda :)

Val inne, drogs jag pa ngt konstigt satt trill taxfree... hehe.. Blev en ny parfym och en ny mascara :)

Planet tog oss till Kopenhamn dar vi vantade i nagra timmar och sedan gick pa planet som tog oss till Bangkok, dar bytte vi plan och slutligen var vi framme i Phuket.. Resan gick super bra, sov nastan hela tiden ;)

26- Framme pa hotellet i Kamala, tog oss ett kvallsdopp! Jag och Sandra delade rum, kvallen gick at att grava ner oss i vara bocker, bada hade super bra bocker att lasa :)

27- Spenderade i stort satt hela dagen pa stranden, blev sjalvklart en massage, stel som fan efter resan! Det var den basta massage jag fatt, Mmmm GOTT!! Efter det bestamde sig pappa for att klippa sig, vi gick och leta efter en salong men det var ingen som hade tid med det just da, sa det slutade med att vi fick lana sax m.m. och att maria fick klippa pappa.. Snacka om att dra till sig uppmarksamhet, folk stod och glodde in pa oss, tyckte val det sag konstigt ut att en svensk stod inne pa en thaisalong och klippte.. Sen gick vi vidare och bestallde tyg till min balklanning, jatte fint blev det :)

28- Mer tid pa stranden... Brande mig aj! Solexemen kom ocksa, kul..Sluta mer annu mer massage! Och en annsiktsbehandling pa kvallen, men det var bland det varsta jag varit med om, aj aj aj! Hon kunde inte sitt jobb!

29- Lugn dag pa starnden, vi fick en strand komis, hehe forsokte salja pa oss en del klader men annars var han snall, vi spelade spel och hade olika kamper, typ armbrytning m.m. super roligt!

At en thaipannkaka ocksa, godaste som finns. Traffde dock en konstig tysk under tiden jag vantade.. Hmm, ar alla likadana?

30- Spenderade formiddagen pa Kamala stranden, och efter lunch tog vi v art pick och pack och stack till KATA! Alskar Kata, det ar det som ar hemma for mig :) Hotellet var dock inte sa frascht, men jag och sandra ;verlevde pa vart rum med nasorna nedgravda i bockerna.. hehe..

31-Nyar! Efterlangtad dag!

Var tillbaka pa min bastaste strand, kopte tabletter till mitt solexem och det forsvann, tar en om dagen nu hela resan vilket gor att jag inte far tillbaka det, traffa var kara van Minn och alla vara vanner pa bqb resuarant, dom kande igen oss och blev overlyckliga :) Saknade dock familjen Berntsson, som var med oss forra aret. Tur att man har kontakter, Minn fixade stolar till oss fast det egentligen var helt slut :) Och Nao fixade bord till oss pa kvallen, samt champang och glas :)

Middagen spenderades pa hotellet med nan sa kallad "show" Vann dock ett pris :) men var inget att hurra for direkt, sa slangde i oss lite mat och sen drog vi oss till stranden.. Snacka om folk, aldrig varit med om liknande! HARLIGT!

Satt pa bqb en stund och tagga infor tolvslaget, vi och resten av befolkningen pa kata kandes det som, ett harligt gang italienare ocksa, tror dock manga av dom aldrig hann uppleva tolvslaget utan somnade sott innan.. hehe.. Bilder ifran tolvslagegt kmr pa fb, super frackt! Kopte en risballong ocksa, man far tur eller natt av en san, tyckte mest det var en rolig grej :)

01- Hehehe.. Var lite seg denna dagen, men hyffsat okej anda.. Spenderades pa stranden, Minn var ganska trott, kan inte alls forsta varfor ;) Fick ett super trakigt samtal hemifran.. Inbrott.. Inget roligt, dumma javlar var det tydligen hade inte snott ngt av varde, utan ahde brytit sig in snott larmdosan, den man stanger av larmet med och en hem nyckel.. Hade val tankt komma tillbaka.. Men var familj hemma i Sverige agerade snabbt, bytte larmkoder, bytte alla las, och satte dit san dar lasblock.. + att nan sover i huset nu.. Kanns lite tryggare!

02- Nytt hotell i Kata, LYX!!!! Dock bara en natt, var ocksa pa en extremt trakig strand, visst den kanske var "fin" men dott! Ingen Minn som livar upp med andra ord.. Tog en annsiktsbehandling pa kvallen pa samma salong som jag alltid gor, underbart!

03- Akte till Koh Lanta, tog bil denna gangen istallet for buss.. Satt framn och ah konstigt nog sov hela resan..

04- Spenderade dagen vid poolen samt beach vollyboll med personalen pa kvallen.. Mys!

05- Poolen, beach vollyboll!

06- Poolen, beach vollyboll!

07-Poolen, beach vollyboll!

08- Stranden och ah nu sitter och skriver ner detta!

Nu ar det bara en vecka kvar, trakigt nog. I morgon ska vi ut med speedboat och snorkla, ska bli super mysigt!

Skriver mer hemma i Sverige, i overmorgon bar det av till alskde phuket igen!

Hoppas ni har det bra, bilder och videor kmr nar jag ar hemma i Sverige igen!

Ta hand om er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0