...

En ny grej till bloggen!
Nanny K tänker till heter den, här kommer jag dela mina allra knäppaste tankar, eller dom behöver inte vara knäppa, dom är helt enkelt mina tankar, vilket det finns gott om! Hoppas ni kommer tycka det är roligt :)


Jag har tänkt på det...
För er som inte följer bloggen dagligen kan jag berätta att jag fått nytt jobb, ett härligt riktigt roligt jobb! Där möter ju kunder hela tiden, det gäller att alltid vara trevlig och bemöta varje kund med ett leende. Vilket inte är så svårt för mig oftast, om man inte haft en riktigt bad ass kund innan, har faktiskt inte hänt mig än ;)

Men nu till själva tanken vet ni hur mycket ett " ha en trevlig kväll/helg" gör? Behöver inte vara just den frasen, men att man säger något käckt? Kunden lyser upp och blir glad och säger oftast ngt trevligt tillbaka. Tänkte på det när jag handla på maxi härom dagen, så sa jag ha en trevlig kväll till den sura tjejen bakom kassa, och hon lös genast upp och önska detsamma. Sånt gör så himla mycket! Så varför inte bjuda till? Gäller alltså både kassa biträdet och kunden? Att vara lite go och käck?
När det var som stressigast på jobbet i lördags (kaos med andra ord) Så skojjar en kille till det och frågar, stressigt eller ? Då hade jag två alternativ, antingen bli irriterad (ganska öppenbart att de är stressigt när butiken är smock full med folk och kort läsarn inte funkar) eller så kunde jag skojja till det jag med. Vad tror ni jag gjorde? Självklart bjöd jag till! Svarade väl ngt i stil med skämtar du eller? Rena rama cirkusen eller nått sånt, killen skrattade och det gjorde jag med iafl. Min poäng är att om man bjur på sig själv så kan det bli så roligt! Det blir iafl mycket roligare om man är käck och trevlig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0